Bedrijfsprofiel maken via Google? De voordelen op een rijtje

Met een bedrijfsprofiel op Google kun je aanpassen hoe jouw bedrijf zichtbaar is de zoekmachine van Google en in Google Maps. Volgens statistieken van Google hebben geverifieerde bedrijven op Google 2 keer zo veel kans dat hun bedrijf als betrouwbaar wordt beschouwd. Toch wordt deze waardevolle marketingtool regelmatig over het hoofd gezien. In dit blogitem lees je waarom ‘Google mijn Bedrijf’ zo belangrijk kan zijn.
 
Een bedrijfsprofiel heb je binnen een kwartier gemaakt. Daarna heb je er alleen maar profijt van.
 

Wat heb ik aan een bedrijfsprofiel?

Een bedrijfsprofiel heeft ontzettend veel voordelen. Hieronder licht ik ze toe.
 
  1. Informatie verstrekken naar je klanten

Met een bedrijfsprofiel kun je informatie over jouw bedrijf delen die mogelijk interessant is voor Google-gebruikers die op zoek zijn naar een bedrijf zoals die van jou. Denk hierbij aan openingstijden, foto’s, reviews, routebeschrijvingen, servicegebieden, bedrijfsinformatie en nog veel meer.
 
  1. Gratis verkeer naar jouw website

Op je bedrijfsvermelding kun je eenvoudig een linkje plaatsen naar jouw website. Omdat mensen die jouw bedrijfsprofiel vinden al een zoekopdracht hebben gedaan naar een van jouw diensten, zijn bezoekers die via jouw bedrijfsvermelding naar jouw website komen enorm waardevol.
 
  1. Kijkje achter de schermen

Het is mogelijk om foto’s te uploaden in je bedrijfsprofiel. Dit geeft jou als bedrijf een unieke kans om gebruikers van Google alvast een kijkje in jouw bedrijf te geven. Heb je een gave showroom die niemand mag missen? Heb jij een indrukwekkend bedrijfspand waar veel anderen jaloers op zijn? Deel deze dan zeker in je bedrijfsprofiel. Daarmee maak je indruk op mensen die jouw bedrijf 5 minuten geleden misschien nog niet eens kende.
 
  1. Mogelijkheid tot klantcontact

In jouw bedrijfsvermelding heb je de mogelijkheid om een chatbutton te plaatsen waarmee Google-gebruikers direct een bericht kunnen versturen. Daarmee kom jij, zonder moeite vanuit jouw kant, in contact met nieuwe klanten. Ook kan je een jouw telefoonnummer toevoegen, zodat het mogelijk is dat potentiële klanten via een bel-icoontje meteen naar jouw bedrijf bellen.
 
  1. Vertrouwen creëren door reviews

Reviews zijn een van de belangrijkste middelen om vertrouwen te creëren bij een potentiële klant. Wist je dat ongeveer de helft van de consumenten eerst naar reviews kijken voordat ze een product kopen op een bepaalde website? Deze zijn op zoek naar bevestiging of jouw bedrijf wel zuivere koffie is. Ook als je aan bedrijven levert in plaats van aan consumenten, wordt het koopgedrag beïnvloedt. Je kunt zelfs reageren op reviews, wat consumenten het idee geeft dat je er écht bovenop zit.
 
Let wel op, dit mes snijdt aan twee kanten. Mochten er onverhoopt veel negatieve reviews worden geplaatst over jouw bedrijf, zal dit juist een negatieve werking hebben op het koopgedrag van jouw doelgroep. Wel geven negatieve reviews ook inzicht in wat je als bedrijf beter kan doen.
 
Tevens werken reviews erg positief voor je algehele online vindbaarheid. Heb jij als bedrijf 25 reviews, maar jouw concurrent slechts 6? Dan is de kans groot dat jouw bedrijfsvermelding als eerste naar boven komt drijven.
 
  1. Maandelijks inzicht in de prestaties van jouw bedrijfsvermelding

Elke maand krijg je van Google een bericht over hoe jouw vermelding gepresteerd heeft in de afgelopen maand. Je ziet dus precies wat het je oplevert, en geeft inzicht in jouw potentiële klant. Dan weet jij weer op wie je eventuele volgende marketingactiviteiten moet richten.
 
 
Al die voordelen dus voor 15 minuten van jouw tijd. Wil je er direct mee aan de slag? Dat kan via deze link.
 
Heb je nog geen bedrijfsprofiel en wil je dat DigiBloei er voor jou mee aan de slag gaat? Neem dan contact met me op.

Interessant? Deel hier

Deel op Facebook
Deel op Twitter
Deel op LinkedIn
Deel op Pinterest
Picture of Tim Coset

Tim Coset

Online marketeer