Waarom een bedrijf tegenwoordig niet meer zonder goede website kan

7 Redenen waarom jouw bedrijf niet meer zonder website kan

Vroeger was een website nog een luxe die alleen voor de grote bedrijven was weggelegd. Tegenwoordig is een website onmisbaar geworden voor elk bedrijf. Websites zijn tegenwoordig toegankelijker, betaalbaarder, en makkelijker te onderhouden. Toch valt het mij op dat er nog altijd bedrijven zijn die de waarde van een website nog niet helemaal inzien.

Vraag jij je als ondernemer nou af of jij wel echt een website nodig hebt? Hieronder geef ik 7 redenen waarom bedrijven tegenwoordig eigenlijk niet meer zonder kunnen.

Informatiepunt

Tegenwoordig grijpt iedereen naar zijn telefoon wanneer hij informatie zoekt. Als jouw bedrijf geen website heeft, is het al een stuk lastiger om deze informatie te vinden. Jouw klanten zijn dan op zoek naar informatie over jouw bedrijf, en kunnen het niet vinden. Dat is een gemiste kans. Tegenwoordig verwacht men nou eenmaal dat elk bedrijf, groot of klein, op het internet te vinden is.

Ook als jij belangrijke informatie wil delen met jouw klanten, is de website een uitstekend middel. Denk bijvoorbeeld aan de corona maatregelen die jij hanteert, de openingstijden, informatie over jouw diensten, noem het maar op.

Werven van nieuwe klanten

Stel je voor: je hebt een sterretje in je ruit en je wilt deze laten repareren. Je gaat direct op zoek naar een autogarage in de buurt. Deze autogarage heeft zijn zaakjes keurig op orde en vermeld duidelijk dat ze momenteel open zijn, en dat het repareren van dit sterretje €50,- zal kosten. Daarnaast vermelden ze op de website dat je een uurtje moet wachten voordat je weer de weg op kan.

Door deze transparante en eerlijke manier van werken weet jij precies waar je aan toe bent. Zonder dat de autogarage ook maar enige moeite heeft gedaan om jou te voorzien van informatie, hebben ze een nieuwe klant binnen.

Maar wat nou als deze garage geen website had? Dan was je waarschijnlijk niet eens naar deze garage gegaan. Dat is de meerwaarde van een website. Een magneet voor klanten waar je in principe niets voor hoeft te doen.

Uitstralen van professionaliteit

Een goede website helpt bij het creëren van vertrouwen bij de bezoeker. Vooral bij consumenten is het belangrijk dat jouw klant je vertrouwt. Een professionele, strakke website geeft de indruk dat jij als bedrijf je zaakjes op orde hebt. Transparantie, duidelijkheid en eerlijkheid zijn enorm belangrijk bij het creëren van een goede eerste indruk. Het maken van een aankoop valt of staat met vertrouwen, en een website helpt om vertrouwen te scheppen.

Volledig in eigen handen

Een website kun je volledig naar eigen wens inrichten. Bij social media platforms zoals Facebook en Instagram ben je vrij beperkt en kan je niet echt buiten het gebaande pad gaan. Je bent beperkt tot de opties die het social media platform je geeft. Met een website kan je écht alles. Je kunt zo veel pagina’s maken als je zelf wil. Je kunt alle informatie, foto’s, video’s op de website kwijt zonder dat je je volgers irriteert met constante berichten.

Permanent bereikbaar

Jouw kantoor is waarschijnlijk bereikbaar van ongeveer 8:30 tot ongeveer 17:00. Jouw website is altijd bereikbaar. 24/7, zonder downtime. Ten alle tijden is de informatie die jij deelt op jouw website, beschikbaar voor degene die de website bezoekt. En misschien is dat nou net de informatie die ze willen raadplegen voordat ze gebruik gaan maken van jouw diensten. Zonder dat jij moeite hoeft te doen, voorzie je jouw klant of bezoeker van alle informatie die ze nodig hebben. Dat scheelt jou ook nog eens tijd, je hoeft namelijk geen belletje te beantwoorden met vragen die jou al tig keer gesteld zijn.

 Dataverzameling

Met een website is het mogelijk om belangrijke data over jouw doelgroep te verzamelen. Je kunt het zo gek niet bedenken of het is meetbaar op je website. De tijd die de bezoeker op een bepaalde pagina besteedt bijvoorbeeld.

Is het voor jouw bedrijf belangrijk om te weten op welk tijdstip mensen het meest op zoek zijn naar jouw dienst? Met een website is het meetbaar. Ben je benieuwd naar de gemiddelde leeftijd van je bezoekers? Geen probleem. Wil je graag weten hoeveel mensen er op dit moment jouw nieuwe pagina aan het lezen zijn? Met een paar muisknoppen weet je het.

 Je weet precies welke pagina’s het goed doen en welke niet goed presteren. Zo kun je gericht aanpassingen maken die gebaseerd zijn op data.

Concurrentie voorblijven

Ongetwijfeld heb je al tijd genomen om de website van je concurrenten te bekijken. Als je zelf geen website hebt is het niet mogelijk om bij te blijven bij deze concurrent. Sterker nog, je loopt een eind achter.

Omgekeerd is het zo dat je jezelf juist kan onderscheiden door een betere website dan deze concurrent te hebben. Met SEO (websiteoptimalisatie) kan je ervoor zorgen dat jouw website beter presteert in de zoekresultaten van Google dan de website van je concurrent. Daarmee haal je meer verkeer binnen dan jouw concurrent!

Twijfel jij nog om een website te nemen? Laat mij je overtuigen! Ik maak gratis en vrijblijvend een voorbeeldwebsite voor jouw bedrijf or organisatie. Neem gerust contact met me op.

Interessant? Deel hier

Deel op Facebook
Deel op Twitter
Deel op LinkedIn
Deel op Pinterest
Tim Coset

Tim Coset

Online marketeer